Raktérhűtés ,szállítmányhűtés
A raktérhűtő rendszernek két fontos része van: a raktérhűtő és a hőszigetelés. A hűtőgép maga lényegében alig különbözik a nagymama háromcsillagos Leheljétől, vagy egy lakossági klímától: egy olyan szerkezet, ami hőmérséklet-különbséget állít elő. Egy speciális gáz keringetésével, összenyomásával, majd kitágulásával a készülék egyik oldala elnyeli a hőenergiát, a másik pedig leadja azt. Az autó tetején levő doboz felmelegszik, a raktérben levő pedig lehűl. A rendszer másik eleme, a hőszigetelés az így előállított hőmérséklet-különbséget hivatott fenntartani: teljesen feleslegesen erőlködik egy bonyolult készülék azon, hogy az autó belsejében hidegebb legyen, mint azon kívül, ha az oldalfalakon keresztül szabadon kiegyenlítődik a hőmérséklet. Olyan ez, mint letekert ablakokkal használni a klímát.
Minél nagyobb a szükséges hőmérséklet-különbség, annál hatékonyabb hőszigetelésre van szükség. Minél hatékonyabb környezetet is jobban terheli. A cél tehát az egyensúly megtalálása. Mélyhűtött áru esetében a szükséges hőszigetelés vastagsága elérheti a 8-10 centimétert. A minden hőszigetelés esetében kritikus nyílászárók mögé extra, hőszigetelt ajtók kerülnek beépítésre. Gyakorlatilag egy komplett, önálló hőszigetelt doboz kerül kialakításra a raktérben. Frissáru esetében mérsékeltebb megoldás is elegendő, azonban a szigetelés teljes mellőzése semmiképp sem javasolt, a raktérhűtőket nem arra találták ki, hogy folyamatosan hűtsenek, hanem hogy a kialakított hőmérsékletet fenntartsák. Ez az áru lehűtésére is igaz: a hűtős autó képes hidegen tartani az eleve hideg szállítmányt, nagyobb mennyiségű áru hőmérsékletének érdemi megváltoztatására azonban kevésbé alkalmas.a hőszigetelés, annál könnyebb dolga van a raktérhűtőnek. Természetesen nincs tökéletes hőszigetelés, az autók esetében ráadásul több kompromisszumot is meg kell kötni, például a hasznos terhelhetőség érdekében. A nagyobb teljesítményű hűtőberendezés ellensúlyozhatja a szigetelés hiányosságait, ez azonban nagyobb költségekkel jár